i inne głupoty

środa, 15 lutego 2012

Złowione w Sieci: Jędrkowe Bajanie

Dobry nauczyciel historii nie wymaga od uczniów tylko wykuwania na pamięć nudnych dat i nazwisk. Dobry nauczyciel historii musi umieć przede wszystkim... opowiadać dobre historie.


Ja miałam w życiu szczęście i chyba tylko raz przytrafił mi się zły nauczyciel tego przedmiotu. Szczęśliwie męczyłam się z nim jedynie przez rok, ale w tym czasie moje zainteresowanie historią spadło niemal do zera, a uczestnictwo w zajęciach stało się prawdziwą udręką. Dlatego też wiem, jak to było mieć kiepskiego belfra od historii i zdaję sobie sprawę z tego, że niektórzy mogli mieć w życiu mniej szczęścia ode mnie, trafiać tylko na kiepskich nauczycieli tego przedmiotu, a co za tym idzie - nigdy tak naprawdę historii nie polubić.

Tym nieszczęśnikom oraz osobom, które podobnie jak ja z lekcjami historii wiążą głównie dobre wspomnienia chciałam dziś przedstawić Pana Jędrka - człowieka, który o historii potrafi opowiadać jak nikt inny.


Pan Jędrek jest kapitanem zamku Chojnik i członkiem bractwa rycerskiego. Historię zna więc nie tylko z książek, ale także - w pewnym sensie - z autopsji. Potrafi machać szablą, strzelać z łuku i na własnej skórze poczuł ciężar husarskiej zbroi. Do tej pory nagrania z jego opowieściami można było znaleźć w sieci tylko w amatorskiej formie - nagrane aparatami fotograficznymi przez turystów odwiedzających zamek Chojnik.

Szczęśliwie ostatnio powstał kanał na YouTube, na który średnio co tydzień wrzucany jest nowy "wykład" Pana Jędrka. Poniżej trzy pierwsze z nich:







Spodobało się wam? Jeśli tak - oto link do kanału, na którym znajdziecie więcej filmów z Panem Jędrkiem:

www.youtube.com/user/surgepolonia

Kanał polecam subskrybować, bo jak już pisałam - średnio co tydzień pojawia się na nim nowy film. A jeśli poszukacie, na YouTube bez problemu znajdziecie także te wcześniejsze, amatorskie nagrania opowieści Pana Jędrka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...